THE LANGUAGE OF BUSINESS ENGLISH

Ihr Unternehmen hat internationale Geschäftsbeziehungen? Sie legen Wert darauf, dass Ihre Mitarbeiter in ausgezeichnetem Englisch kommunizieren? Wir bieten Ihnen etwas Besonderes: Ihre Mitarbeitern erwerben eine exzellente Sprachkompetenz und lernen gleichzeitig viel über Gepflogenheiten der Geschäftspartner sowie über vorbildliches Management:

Je nach Vorkenntnissen und Anforderungen befassen sich die Mitarbeiter mit folgenden Modulen:

  • Kommunikation von einfachen Telefonaten über die Betreuung ausländischer Gäste im Alltag bis zur Verhandlungsführung
  • Korrespondenz, auf Wunsch unter Beachtung von rechtlichen Schwerpunkten
  • Organisationsgestaltung mit den Schwerpunkten Aufbau und Ablauforganisation
  • Office-Management, je nach Bedarf mit den Schwerpunkten Zeit- oder Dokumentenmanagement
  • Zusammenarbeit in internationalen Teams, ggf. mit der Vertiefung Projektmanagement oder Wissensmanagement

    Das Training erfolgt, so möglich und sinnvoll, ausschließlich in Englisch. Um das Zusammenhangsverständnis zu fördern, können die Module anhand der Gründung einer Firma dargestellt werden.

Beispiele für Module:

Modules

Topics

Jobs, People & Organizations

 

Work & Jobs

Ways of Working. Recruitment & Selection. Skills & Qualifications, Pay & Benefit. People & Workplaces

Highlights Business Plan

Targets. Processes. Key performance indicators

Ethics

Mission. Vision. Values & Ethics. Bribery & Corruption. Ethical Standards. Ethical Investments

Internet

Website & Brochure

Procurement

Sourcing

Office Management

General communication. Telephone Conversations. E-mail Correspondence. Language of Meetings. Complaint Management. General Organization. Scheduling. Organizing Meetings

Skills & Qualifications

Education & Training

People & Workplaces

Employees & Management. Administration

Managers, Executives & Directors

Overall business. Language of Meetings. Negotiations. Responsibilities towards Shareholders & Stakeholders. Motivation of Employees. Corporate Identity Leadership. Management Styles. Empowerment

Quality

Total Quality Management. Continuous Improvement. Benchmarking. EFQM. ISO 9000. Change Management. Six Sigma Quality

Production

Manufacturing & Services

Countries and their Industries

Development Process

Market research. Development & Launch

Innovation & Invention

Research & Technology. Patents & Intellectual Property

Materials & Suppliers

Suppliers & Outsourcing. Just-in-Time

Optimizing Logistics

Cooperation with Business Partners. Insourcing/Outsourcing

Marketing

 

The Market

Finding Customers and Suppliers. Cross-Culture. Competitors & Competition.

Products & Brands

Brands &  Branding

Pricing & Place

Upmarket & Downmarket. Mass Markets & Niches

Press Conferences

Organizing a Press Conference.

Promotion

Advertising. Promotional Activities.

Establishment of Subsidiaries

Negotiations in Foreign Countries, Difference in Cultures. Names. Business Cards. Dress Code. Entertainment & Hospitality.

Publications

Weekly/Monthly Company Newsletter. Articles for the Press.

Money

Sales & Costs

Profitability & Unprofitability. Shipping & Billing. Trade Credits. Accounts

Assets & Liabilities. Balance Sheet

Assets. Depreciation. Liabilities. Balance Sheet. Accounts. Results

Share Capital & Debt

Capital. Share Capital. Loan Capital. Security. Leverage. Turnarounds & Bailouts

Mergers

Mergers. Takeovers. Joint Ventures. Conglomerates

Personal Skills

Time & Time Management

Timeframe & Schedules. Projects & Project Management. Stress & Stress Management. Soft Skills

Global Economy

Global Forces

GDP & GNI. Globalizing Trends

Trade

Fair Trade. Protected Industries

Sustainable Development

Climate Change. Sustainability

Wir bieten Gruppen- und Einzelunterricht. Sie können zwischen einzelnen Seminartagen und wöchentlichen Unterrichtseinheiten (1 Unterrichtseinheit = 45 Min.) wählen, wobei wir aus pädagogischen Gründen eine Mindestzahl von 30 Unterrichtseinheiten (15 Doppelstunden) vorschlagen.